sunnuntai 25. elokuuta 2013

Long Beach Asuntola

Jo heti ekana iltana meitä vastassa asuntolalla oli iloinen joukko liidereitä tanssien EF-tanssia. Olimme siinä vaiheessa pitkien lentojen jälkeen jo melko väsyneitä ja nälkäisiä, joten liiderit olivat tilanneet meille pizzaa! Pääsimme myös juomaan ruokajuomamme -oih niin amerikkalaisista♥- red cupseista!:) Asuntolan tunnelma oli tosi lämmin ja yhteishenki hehkui jo siinä vaiheessa kaikkien oppilaiden ja liidereiden välillä. Koko kampusalue oli myös tosi viihtyisä.

Kuva meidän huoneen mun puolesta kun se oli vielä näin siisti, heh

EF:llä oli asuntola-alueella kahdenlaisia majoitushuoneita. Me majoituimme kahden hengen jaetuissa huoneissa ja kaikki majoittui jonkun kotimaastaan tulevan kanssa. En odottanut huoneiden olevan mitään suurta luksusta, joten loppujen lopuksi olin ihan tyytyväinen niihin. Huoneet oli kuin keskeltä kahtia jaettuja ja tismalleen symmetrisiä molemmille majoittujille:D Asuntola oli kolmekerroksinen ja jokaisesta kerroksesta löytyi kahdet vessat ja suihkut. Tytöt ja pojat majoittuivat eri kerroksista ja jostain syystä EF:llä oli sääntö, ettei tytöt saaneet hengata poikien kerroksessa ja toisinpäin;D

Samasta rakennuksesta löytyi myös rentoutumis- ja hengailutilana toimiva EF Lounge ja viereisessä rakennuksessa kampuksen ruokala. Ruoka oli hyvää ja vaihtoehtoja valita riitti kaikille. Tietysti siellä oli tarjolla jenkkiläiseen tapaan hampurilaisia, hodareita, tacoja ja muita, mutta aina oli myös kattava salaattipöytä, hedelmiä ja paljon muuta. Meillä meni varmaan viikko siihen, että edes tajuttiin mistä kaikkialta niitä ruokalinjastoja löytyi!!:D Majoitus oli siis puolihoidolla, joten meille kuului ma-pe aamupala ja lounas.

CSULB:in maamerkkinäkin toimiva pyramidi, jossa pidimme kerran jopa neon partyt 8)Asuntolahuoneiden siivous oli meidän omalla vastuulla ja petivaatteita sai vaihtaa kerran viikossa. Pyykinpesu onnistui asuntolan itsepesulamaisilla koneilla pientä maksua vastaan, tosin meillä ei ollut kovin paljoa aikaa pestä pyykkiä... Ja kieltämättä ostin niin paljon uusia vaatteita, ettei matkan aikana kovin monesti tarvinnutkaan niitä pestä!:D

pieni pala asuntola-aluettamme

Asuntola on oikeastikkin eräs CSULB:in (California State University Long Beach) opiskelija-asuntoloista ja sijaitsi siten yliopiston kampus-alueella. Koulullemme oli matkaa ehkä noin 10 minuuttia kävellen ja lähistöltä löytyi paljon kaikkia kahviloita ja muita, kuten Subway ja Starbuck's coffee, joka löytyi itseasiassa jopa meidän asuntolan alakerrasta! Noin 20 minuutin kävelymatkan päästä Los Altos nimiseltä kauppa-alueelta löytyi sitten lisää ravintoloita, kaikenlaisia ruokakauppoja ja muutamia vaatteitakin myyviä liikkeitä. Näistä vaatekaupoista on pakko mainita TJ Max, jossa myytiin ihan superhalvalla kaikkia merkkituotteita! Ostin muun muassa Steve Maddenin laukun 40 dollarin alehinnalla ja monet osti myös esimerkiksi Michael Korssin laukkuja.

Lähimmälle rannalle oli matkaa bussilla noin 20 minuutin verran ja bussikorttia emme oikeastaan joutuneet ostamaan, kun asuntolan avainkortilla sai ajella lähialueella ilmaiseksi. Kuitenkin jos lähdettiin esimerkiksi kauemmille rannoille, bussimatka maksoi muutaman dollarin. Rannoilla kävimme tosiaan monesti viikossa, joten ruskettua ehti kyllä oikein hyvin!:) Samoin suurempiin ostoskeskuksiin menimme bussilla noin puolen tunnin matkan..

1. Voih, en millään jaksa odottaa omaa kielimatkaani, joka on ensi kesänä ♥ Menen Englantiin, Oxfordiin, kolmeksi viikoksi, EF:n kautta. :)

1. Oi mä niin tiiän ton fiiliksen!♥ Pidä se yllä ja vietä paras kesä ikinä!;)

2. me ajateltiin lähtee mun kahen kaverin kanssa tonne EF long beachille :) oliks sun mielestä EF:ällä jotain huonoja puolia? ja oliks siel oppitunteja ma-pe ja mitä te yleensä siellä oppitunneilla teitte ? :)

1. Mulla ei oo ef:stä oikeestaan mitään erityistä valittamisen sanaa.. Koulua oli yleensä ma-to, koska perjantaisin lähdettiin usein jonnekkin kaupunkivierailulle. Tunnit oli tosi rentoja ja tehtiin paljon erilaisia ryhmäkeskustelujuttuja tai pelattiin jotain. Monesti mentiin myös ulos auringonpaisteeseen ja käytiin Starbucksis hakee ihania juomia♥ Koulu ei siis todellakaan ollut rankkaa tai tylsää. :)

3. Jos lähtee kielimatkalle kaverin kanssa ni onko mahdollista päästä samaan paikkaan ja majoitukseen? :)